Milka csokoládé története
1901-ben a Milka csokoládé első csomagolt változata már
lila volt, csak akkor még egy fekete-fehér tehén és alpesi háttér díszítette. De
miért pont tehén? Egyetlenegy másik állat sem testesíti meg úgy a Milka márka
különlegességeit, az Alpok világát és az alpesi tejet. És miért lett a tehén
lila? Nemcsak a csomagolást festették lilára, hanem a tulajdonképpeni
reklámhordozót, a tehenet is, hogy így hívják fel a figyelmet a Milka
csokoládéra.
Az első nyomtatott formában is megjelenő reklámkampány során más tárgyakat, így
pl. a fenyőfát, lufit is lilára színezték, de mindezekből később csak a lila
tehenet tartották meg. „Az Alpokban tisztább a levegő és a víz, zöldebb a fű.
Ezért a tehenek jobb tejet adnak. A jobb tejből finomabb csokoládé készíthető.“
Ezek a jól ismert szavak a Milka reklámjaiban azóta is jelen vannak.
1973-ban jelent meg az első lila tehenes Milka reklám a tévében, melyért a Young
& Rubicam ügynökség az Art Directors klub aranydíját vehette át. 1973 óta a lila
tehén 110 tévéreklámban játszott főszerepet!
A lila tehén ma:
A 90-es évek óta a tehén a csomagoláson mindig ugyanúgy néz ki: egy simmenthal-i
fajtájú tehén, melyet balról, kicsit lehajtott fejjel, mindig egy bizonyos
felirattal és ugyanazokkal a foltokkal ábrázolnak.
A lila tehén ma már azonosulást jelent a Milka termékekkel. Ezen kívül régóta
egyike a legsikeresebb reklámhordozóknak. 1995-ben Bajorországban egy verseny
során megkértek 40.000 gyereket, hogy fessenek ki egy tehenet. Minden harmadik
gyerek a lila színt választotta. A Milka lila tehene a minőség jelképe,
szimpatikus, hihető, jóindulatú és türelmes benyomást kelt, nem csoda hát, hogy
az egész világon akadnak hűséges rajongói.
A lila tehénnek köszönhetően minden évben kb. 400 millió táblás csokoládé, kb.
30 millió húsvéti nyúl, valamint csokimikulás, és sok más egyéb, finom alpesi
tejből készült Milka termék kerül a boltok polcaira.