Milka csokoládé története

 

 

 

 

 

 

1901-ben a Milka csokoládé első csomagolt változata már lila volt, csak akkor még egy fekete-fehér tehén és alpesi háttér díszítette. De miért pont tehén? Egyetlenegy másik állat sem testesíti meg úgy a Milka márka különlegességeit, az Alpok világát és az alpesi tejet. És miért lett a tehén lila? Nemcsak a csomagolást festették lilára, hanem a tulajdonképpeni reklámhordozót, a tehenet is, hogy így hívják fel a figyelmet a Milka csokoládéra.

Az első nyomtatott formában is megjelenő reklámkampány során más tárgyakat, így pl. a fenyőfát, lufit is lilára színezték, de mindezekből később csak a lila tehenet tartották meg. „Az Alpokban tisztább a levegő és a víz, zöldebb a fű. Ezért a tehenek jobb tejet adnak. A jobb tejből finomabb csokoládé készíthető.“ Ezek a jól ismert szavak a Milka reklámjaiban azóta is jelen vannak.

1973-ban jelent meg az első lila tehenes Milka reklám a tévében, melyért a Young & Rubicam ügynökség az Art Directors klub aranydíját vehette át. 1973 óta a lila tehén 110 tévéreklámban játszott főszerepet!


A lila tehén ma:

A 90-es évek óta a tehén a csomagoláson mindig ugyanúgy néz ki: egy simmenthal-i fajtájú tehén, melyet balról, kicsit lehajtott fejjel, mindig egy bizonyos felirattal és ugyanazokkal a foltokkal ábrázolnak.

A lila tehén ma már azonosulást jelent a Milka termékekkel. Ezen kívül régóta egyike a legsikeresebb reklámhordozóknak. 1995-ben Bajorországban egy verseny során megkértek 40.000 gyereket, hogy fessenek ki egy tehenet. Minden harmadik gyerek a lila színt választotta. A Milka lila tehene a minőség jelképe, szimpatikus, hihető, jóindulatú és türelmes benyomást kelt, nem csoda hát, hogy az egész világon akadnak hűséges rajongói.

A lila tehénnek köszönhetően minden évben kb. 400 millió táblás csokoládé, kb. 30 millió húsvéti nyúl, valamint csokimikulás, és sok más egyéb, finom alpesi tejből készült Milka termék kerül a boltok polcaira.